Aankomst Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linda Gál - WaarBenJij.nu Aankomst Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linda Gál - WaarBenJij.nu

Aankomst Curacao

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 Januari 2015 | Curaçao, Curaçao

Lieve allemaal,

Ben gisteravond veilig geland, na een vlucht van bijna 10 uur in een mooie Boeiing 787 Dreamliner! Het was een goede vlucht met hier en daar wat turbulentie. Tijdens de vlucht heb ik mij vermaakt met het kijken van films, luisteren van muziek en de Antilliaanse mensen om mij heen.
Toen we geland waren, had ik gelijk een binnenpretje toen ik de Antillianen zag die het vliegtuig op vingen, het waren echt van die ''big mamma's'' met een felgekleurd hesje en teenslippers aan.
Toen ik het vliegtuig uitstapte, kwam er zo'n warmte deken op me af, heerlijk 30 graden.. Iedereen was natuurlijk te warm aangekleed met zijn lange broek aan.
Toen ik door de douane was, en vervolgens naar buiten liep stond zoals was afgesproken Joey (hoofdverhuurder van het huis) daar op mij te wachten. Had mij in het vliegtuig nog soort zorgen gemaakt, stel dat er niemand staat.., wat dan? Had wel een nummer wat ik dan kon bellen, maar toch. Gelukkig was dat allemaal goed gegaan! En reden we in zijn autootje naar het huis toe.
Bij aankomst zaten er een aantal mede bewoners buiten in de tuin, ik stelde mij voor en hun heette mij welkom. Kreeg mijn kamer toegewezen, prima kamertje, mooi en ruim. Hier heb ik toen m'n spullen uitgepakt, en alles beetje ingericht, en snel wat zomerse kleding aangetrokken!
Vervolgens gingen een paar huisgenoten boodschappen doen, en vroegen of ik mee wilde gaan. Dit leek mij ook een leuk en goed idee. We zijn toen naar een soort kleine Makro geweest. Heb hier zelf het hoognodige gehaald voor de volgende ochtend, ze hadden gewoon dezelfde crackers en hagelslag te koop als wat ik thuis ook gewend ben te eten! ( wel bijna 2x zo duur..) Bij de kassa verbaasde ik mij dat de kassière m'n boodschappen zelf in een plastic tas deed. Was een service! Ook worden je boodschappen in je boodschappen kar naar je auto gebracht, vaak wordt wel verwacht dat je ze hiervoor een paar gulden geeft.
Vervolgens hebben toen 2 jongens lekkere macaroni gemaakt, wat we met z'n alle buiten op gegeten hebben. Daarna heb ik de afwas gedaan, de keuken schoongemaakt, en de badkamer ook gelijk meegepakt. Hierna lekker een koude douche genomen (er is geen warm water namelijk) en naar bed gegaan. Was echt verrot.
Door de harde vuurwerkgeluiden, scheurende banden van motors, de gehorige ventilator, de hitte en de haan om 6u smorgens heb ik niet optimaal kunnen slapen. Maar was mijn eerste nachtje op Curaçao een feit!

M'n medebewoners waren al vroeg weg voor het fuikfeest, ik ging vandaag met een oud klasgenoot/kennis uit Maasland mee naar het strand. Eerst lekker een frisse douche genomen, bikini aangetrokken en ontbeten, mijn gedeelte van de koelkast schoongemaakt en de afwas gedaan.
Vervolgens wilde ik naar de tuin gaan, bleek dat geen van de sleutels die aan m'n sleutelbos zaten in het slot van de deur pastte.. Goed begin dacht ik gelijk, eerste dag opgesloten in het huis..
In de groepsapp van de twee huisjes appte ik dat ik met een probleempje zat, 2 meiden van het andere huis waren nog thuis, en kwamen gelijk mijn kant op. Zij hebben Joey kunnen bereiken die al op de boot voor het fuikfeest stond, hij heeft toen kunnen omschrijven waar de reservesleutel te vinden was. Zo heb ik mijzelf gelukkig kunnen bevrijden! Ben nog nooit zo blij geweest dat een sleutel in het slot ging zeg! Hahah
Hierna werd ik door Jorien opgehaald, en zijn we naar een heel mooi strand gereden: Cas Abou. Wat een paradijs zeg! Ik voelde me zo gelukkig en voldaan, zulk mooi wit en zacht zand, en de zee was zóo mooi helder en lekker qua temperatuur! Had me geen beter eerste dagje strand kunnen wensen. Alleen bij het bestellen van drankjes aan de bar, moet je wel eventjes een halfuurtje geduld hebben hoor voordat ze je bestelling op komen nemen, maar ik vond het niet erg, maakte mij nergens druk om en genoot van de omgeving en de mensen om mij heen.
Bij thuiskomst waren de anderen nog niet thuis, heb toen even met mijn broertje, zusje en vader geskyped. Hierna kwamen 2 meiden thuis, wilde vragen wat hun met eten gingen doen, maar ze hadden net gegeten, ze stelde voor dat ik daar waar hun net gegeten hadden, ook het dagmenu te bestellen om af te halen, zij heeft mij er toen heengebracht, want heb zelf nog geen auto(ga daar morgen met Joey achteraan om eentje te huren, want zonder auto kom je echt nergens hier). De Spaire ribs heb ik toen thuis in de tuin opgegeten, hierna lekker af gedoucht, en toen stond Joey opeens binnen om zijn excuses omtrent de sleutels aan te bieden. Hierna heeft hij mij de juiste sleutels gegeven :)
Ik ga zo ook maar weer op tijd m'n bedje in, voel een lichte jet lag ;)

Tot de volgende keer!

Liefs,
Linda



  • 05 Januari 2015 - 12:44

    Lizz:

    Klinkt super! Lekker genieten friend. Hele dikke kroel

  • 05 Januari 2015 - 18:28

    Romi:

    wat klinkt dat heerlijk zeg en wat een prachtig strand.
    have funnnnn xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Halla allemaal, Ik ben Linda Gál, 22 jaar oud. Zit nu in het laatste jaar van mijn duale MBRT opleiding, waarvoor ik binnenkort een minor ga doen in het SEHOS in Curaçao. Via deze blog zou ik jullie graag op de hoogte willen gaan houden!

Actief sinds 15 Dec. 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 5587

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Minor in St. Elisabeth Hospital, Curaçao

Landen bezocht: