Eerste werkdagen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linda Gál - WaarBenJij.nu Eerste werkdagen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linda Gál - WaarBenJij.nu

Eerste werkdagen

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

07 Januari 2015 | Curaçao, Curaçao

M'n eerste werkdagen zitten er inmiddels op! Wat een verschil met wat ik gewend ben zeg! Zoveel nieuwe indrukken, waarvan de meeste heel positief zijn. Wat mij heel erg op valt hier is de manier waarop mensen met elkaar om gaan, zo vriendelijk en behulpzaam, iedereen begroet elkaar, vaak met een omhelzing erbij. Wanneer ik iemand voorbij loop zeg ik "bon dia". Voor de rest kan ik eigenlijk gewoon Nederlands praten, al praten ze onderling veel Papiaments met elkaar.
Het ziekenhuis is oud, maar het apparatuur modern. Ze gebruiken bijna overal apparaten van Philips, wat voor mij bekend terrein is;). En ze zijn binnenkort geheel overgegaan op digitaal! M'n eerste ritje naar de IC, door de gangen lopen waar je in principe gewoon buiten loopt (en dus in de 30 graden) zal ik niet snel vergeten. Vond dit zo apart, maar tegelijk zo interessant om te zien. Ik genoot er gewoon van! Het zaalapparaat was zelfs zo luxe dat hij de plaat zelf uit kon lezen, wat erg prettig is!
Waar je ook komt, je maakt altijd even een praatje, ze vragen wie je bent, en wat je doet, waar je vandaan komt etc. En of de patiënten daardoor langer moeten wachten maakt hun echt niets uit! De laboranten zijn allemaal heel aardig en betrekken mij overal bij, laten mij veel zelf doen al. Kreeg de eerste dag al complimenten dat ik zo veel deed, dat waren ze niet van stagiaires gewend. Heb al veel verschillende onderzoeken gezien en gedaan, op bucky, CT, mammo en angio! Hoop nog veel te kunnen zien, doen en leren. De tijd hebben ze hier in ieder geval voor! De werklijsten worden in principe alleen 's ochtends gevuld met patiënten, in verband met de warmte. In de middag is het daarom vrij rustig, en heeft en neemt iedereen alle tijd :) en dan zit het er voor mij om 16:00 ook weer op!

Verder raak ik hier ook steeds meer gewend, aan m'n huisgenoten, de Antillianen, boodschappen doen, eten koken, alleen het lawaai 's avonds is nog niet echt een gewenning. Gelukkig helpen oordoppen daar wat tegen!

Tot de volgende keer maar weer!

  • 08 Januari 2015 - 06:31

    Liesbeth:

    Super cool Lin! Doe je goed daar! X Liesbeth

  • 08 Januari 2015 - 09:53

    Petra:

    Leuk om te lezen en dat je het naar je zin hebt.liefs peet

  • 08 Januari 2015 - 16:53

    Emmie:

    Hey Linda,

    Klinkt als een heerlijke stage, geniet er van!
    Groetjes, Emmie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Halla allemaal, Ik ben Linda Gál, 22 jaar oud. Zit nu in het laatste jaar van mijn duale MBRT opleiding, waarvoor ik binnenkort een minor ga doen in het SEHOS in Curaçao. Via deze blog zou ik jullie graag op de hoogte willen gaan houden!

Actief sinds 15 Dec. 2014
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 5590

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Minor in St. Elisabeth Hospital, Curaçao

Landen bezocht: