Al 2 weken voorbij - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linda Gál - WaarBenJij.nu Al 2 weken voorbij - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linda Gál - WaarBenJij.nu

Al 2 weken voorbij

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 Januari 2015 | Curaçao, Curaçao

Lieve allemaal,

De tijd vliegt! Ik zit hier nu al 2 weken in het heerlijke Curacao!
Heb inmiddels mijn autootje, waar ik nog 2 dagen langer op heb moeten wachten. Kreeg namelijk berichtje van de verhuurder dat het niet meer ging lukken de auto komen te brengen op afgesproken dag en tijd (hier was ik al voor gewaarschuwd, twee huisgenootjes huren namelijk ook hun auto bij hem en hij is niet trouw in het nakomen van zijn afspraken), en de volgende dag bleek er technisch iets niet goed te zijn waardoor de auto bij de garage stond, en ik nog langer moest wachten, wat wel heel vervelend was want we hadden afgesproken dat hij om 4u bij m'n werk zou zijn. Nu had ik dus geen vervoer, m'n lieve hoofdverhuurder van het huis is mij toen op komen halen. Uiteindelijk heb ik diezelfde avond een leenauto gekregen, zodat ik de volgende ochtend wel naar m'n werk kon met eigen vervoer. Ik maakte alvast even een proefritje, om alles even goed te zetten, en de auto te voelen. Dit ging prima, en het is lekker een automaatje dat wilde ik ook, want dat is toch wel plezierig in het verkeer hier!

De volgende dag stond hij zoals afgesproken was iets na 4'en voor het ziekenhuis op de parkeerplaats. Joepie! Eindelijk is hij nu onze afspraak weten na te komen.. Het betrof dezelfde auto, alleen was de kleur anders en konden de elektrische ramen wel open! De radio deed het alleen niet.. Hiervoor zou hij langskomen, maar ik heb nog niks gezien of gehoord.. Ahgja het went, je moet hier als je iets wilt afspreken met iemand altijd heel erg achterna gaan zitten. Uiteindelijk komt het wel goed, maar kost het je wat tijd.. ;)

Op het werk gaat het prima, had een middagje meegekeken/gelopen met een radioloog die de bucky wegkijk was. Veel gezien en geleerd, maar ook enige hartverzakkingen gekregen bij een aantal gemaakte opnames van laboranten. In mij ogen echt schaamte lijk! Wat mij op een goed idee bracht voor een verbeteridee/verbetervoortsel, wat betrekking heeft tot de kwaliteit van röntgenopnames, en de dosis voor de patiënt. Maar ik heb wel meerdere dingen opgemerkt die wel beter zouden kunnen. Ik hoop in ieder geval iets bij te kunnen dragen op de afdeling, wat in het voordeel van de patiënt is. En uiteindelijk voor de gehele afdeling!
Ook heb ik mijn presentatie gegeven, voor ongeveer 25 laboranten, een aantal van de administratie, en het hoofd van de afdeling. Had van tevoren wel een beetje mijn gezonde spanningen, maar toen ik eenmaal aan het vertellen was ging dit snel voorbij. Ze vonden het leuk en interessant, en het gaf mij een goed en voldaan gevoel! Helaas geen angio onderzoeken gezien deze week. Ben veel op IC, CCU en zaal geweest. Er zijn hier ook 3 verschillende klassen, klas 1(meest luxe), klas 2 en klas 3. Deze verschillen zijn ook duidelijk zichtbaar.. Ook ben ik voor het eerst op de couveuse afdeling geweest, wat een verschil met wat ik gewend ben zeg..! Maar wat zagen ze er mooi en lief uit zeg, die kleine, donkere kindjes!
Je ziet hier in het ziekenhuis veel geschiedenis terug in de bouw, ook is er een kerk in het ziekenhuis, hier wordt er zondags een dienst gedraaid. Er wordt wel een nieuw ziekenhuis gebouwd, dat over 4 jaar af moet zijn, het bestaande ziekenhuis is al 200j oud.

Verder heb ik ook een lezing bijgewoond van een Co-assistent. Het ging over de galblaas, wel leuk om bijgewoond te hebben, ik denk dat 90% van de aanwezigen Nederlands was. Alleen het grootste deel van de lezing wist ik al.

Vrijdagavond na het werk weer naar de standaard vrijdagborrel geweest op het strand bij Wet&Wild, was weer erg gezellig!
Zaterdagochtend m'n lieve vriendinnen gezien via de Skype, en daarna lekker een dagje strand geweest met als afsluiter weer wat lekkere drankjes en live muziek. Zondag beetje een lui dagje, boodschappen gehaald en wat aan opdrachten gewerkt.

Liefs vanuit het warme, heerlijke eiland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Halla allemaal, Ik ben Linda Gál, 22 jaar oud. Zit nu in het laatste jaar van mijn duale MBRT opleiding, waarvoor ik binnenkort een minor ga doen in het SEHOS in Curaçao. Via deze blog zou ik jullie graag op de hoogte willen gaan houden!

Actief sinds 15 Dec. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 5584

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Minor in St. Elisabeth Hospital, Curaçao

Landen bezocht: