Weer een werkweek voorbij - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linda Gál - WaarBenJij.nu Weer een werkweek voorbij - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linda Gál - WaarBenJij.nu

Weer een werkweek voorbij

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 Januari 2015 | Curaçao, Curaçao

Lieve allemaal,

Er is bijna weer een werkweek voorbij, wat betekent dat ik al op de helft van mijn werktijd zit. Wat gaat het snel zeg! Heb het nog steeds erg naar mijn zin, het voelt ook zo vertrouwd met de collega's hier alsof ik er al veel langer ben! Ze zijn lief voor me, en waarderen het dat ik er ben en vinden het leuk om te zien hoe enthousiast ik ben over alles. Maar ik mis m'n collega's uit het Reinier wel hoor.. De afdeling heeft mij ook uitgenodigd voor het afscheidfeestje van een radioloog, met drankjes en een bbq op het strand!
Deze week stond ik ingedeeld op de doorlicht kamer waar met name angio's, ERCP's en DSI onderzoeken gedaan worden. Er waren gelukkig deze week een aantal angio onderzoeken en deze heb ik allemaal ook steriel mogen staan! De standaard angio's hier (alleen afbeelden van slagaders) voer ik zelfstandig met de radioloog uit. Verder heb ik ook tussendoor goed aan mijn opdrachten voor deze Minor kunnen werken. In de middagen was het meestal erg rustig qua patiënten, uit eigen initiatief heb ik toen aangegeven en gevraagd of ik met een radioloog mee kon kijken die onderzoeken aan het verslaan was. Dit was erg leuk en leerzaam! Er zijn hier veel interessante casussen, mede omdat patiënten hier eigenlijk (te) laat naar de dokter gaan waardoor als er iets ontdekt wordt bij ons, dit in de meeste gevallen al in een ver stadium is..

Verder mis ik het sporten, kamergenoot Hilde stelde voor om te gaan bootcampen, had alleen geen sportschoenen meegenomen, ben toen naar een shopping center gegaan om schoenen te kopen. Was binnen 5 minuten gelukt! Zag ze, vond ze gelijk leuk en zaten super lekker! Zijn die avond gelijk gaan bootcampen bij een club. Wat een succes was, en 3 dagen spierpijn tot gevolg had haha! Maar we willen het iedere week wel gaan doen. Het voelde zo lekker om buiten te sporten!

Verder heeft mijn auto af en toe wat problemen met starten gehad, zo stond ik laatst na het boodschappen doen met een auto die echt niet meer wilde starten, het lichtje brandde dat de accu leeg was.. Had de verhuurder gebeld maar hij was onbereikbaar. Heel fijn. Gelukkig zijn er altijd mensen die je helpen als er iets is. Een medewerker van AH kwam ons toen helpen, we wilde de motorkap open maken om met startkabels te starten maar de motorkap was helemaal vastgezet met een ketting, waardoor je hem alleen met een kettingzaag open zou kunnen maken.. Hij is toen vervolgens proberen de auto normaal te starten, en kreeg hem gelijk aan de praat, moet in het vervolg starten door gelijk mn gas in te drukken ipv de rem (wat je normaal doet bij een automaat). Heb hierna geen problemen meer gehad gelukkig!
Zijn ook nog een avondje uit geweest door de week bij Cabana op de woensdag, wat ik altijd erg gezellig vind mede omdat er live muziek is. Probeer dan niet veel te drinken omdat er de volgende dag natuurlijk weer gewerkt moet worden! Na wat weinig uurtjes slaap. Die volgende avond had ik de lekkerste sushi van mn leven gegeten! Wat was het goddelijk zeg! De sushi is hier ook goed betaalbaar, goedkoper dan in Nederland.

De tijd hier doet mij echt goed, ik zit goed in m'n vel, ben gelukkig en geniet van elke dag! Heb nog geen momentje stress of spanning gevoeld hier(alleen voor de presentatie maar dat is gewilde en gezonde spanning). Het is hier gewoon echt zo fantastisch.. Kan het iedereen aanraden om hierheen te komen! Wel onder één voorwaarde: je moet van de warmte houden!

De tijd dat ik hier nog ben wil in in ieder geval nog een dagje met de boot over naar Klein Curacao, schijnt heel mooit te zijn daar (ook wat je er van op foto's ziet echt fantastisch!), ga ik met m'n huisgenootjes de Christoffelberg beklimmen (heb je heel mooi uitzicht en gelijk goede work-out gehad ;) ), en wil ik naar de 7 baaien toe wat ook mooi blijkt te zijn. En nog zoveel mogelijk standjes gezien hebben!

Fijn weekend allemaal!

Liefs,
Linn

  • 26 Januari 2015 - 14:36

    Geert P:

    Hoi Linda, klinkt goed allemaal. Veel plezier en leer er ook nog wat van. Groet, Geert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Halla allemaal, Ik ben Linda Gál, 22 jaar oud. Zit nu in het laatste jaar van mijn duale MBRT opleiding, waarvoor ik binnenkort een minor ga doen in het SEHOS in Curaçao. Via deze blog zou ik jullie graag op de hoogte willen gaan houden!

Actief sinds 15 Dec. 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 5585

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Minor in St. Elisabeth Hospital, Curaçao

Landen bezocht: