Genieten van elke dag! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linda Gál - WaarBenJij.nu Genieten van elke dag! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linda Gál - WaarBenJij.nu

Genieten van elke dag!

Blijf op de hoogte en volg Linda

30 Januari 2015 | Curaçao, Curaçao

Lieve allemaal,

En weer is er een week voorbij waarin ik veel mooie, leuke, en leerzame dingen heb gezien en meegemaakt. Ik geniet van elke dag en probeer er zoveel mogelijk uit te halen!
In het weekend heb ik samen met Lou en Hilde een mooi strandje opgezocht. Wat hebben we hier genoten zeg! Ook de weg ernaar toe en terug in mijn lettelijk verende autootje. Het is ook altijd nog spannend of hij wil starten of niet, als het goed is (ALS HET GOED IS) gaat er vandaag een monteur naar kijken ;).

Op het werk heb ik deze week veel gedaan en geleerd. Er was een angio onderzoek die erg complex was, ik had het geluk dat ik die toen precies stond! Leuke uitdaging om met zoveel verschillende voerdraden en katheters te werken, die soms bijna even lang als mij zelf waren! Maar het ging goed, de radioloog legde alles ook goed uit wat hij wilde gaan doen, dit werkte erg prettig vooral voor mij als nog onervaren op dit gebied, hij gaf mij ook alle tijd hiervoor, maar ik probeerde alsnog wel vlot te werken. Tijdens het onderzoek vroeg de arts ook mijn mening over wat ik ervan vond of dacht, en na mijn idee zijn we toen nog een bloedvat gaan dotteren, wat gelukt was! Dit gaf mij toen echt een kick, leuk om dit resultaat in de laatste series te zien! Dit was het leukste onderzoek die ik gedaan heb tot nu toe!
Ook heb ik voor het eerst een tesio onderzoek gezien (volgens mij wordt dit bij ons op de OK gedaan, maar hier voert de interventie radioloog het uit), heb hier ook zelf mogen assisteren bij de tweede! Dit is het plaatsen van een katheter via de vene subclavia naar het hart toe, voor prè dialyse. Erg leuk en interessant om gezien en gedaan te hebben! Maar als patiënt een minder prettige ingreep..

Ik geniet ook echt van de rust die iedereen hier uitstraalt, dat vind ik zo mooi om te zien. Merk aan mezelf ook dat ik hier rustig ben en mij nergens om druk maak, normaal doe ik dat ook niet echt, maar onder deze omstandigheden waarin er in mijn ogen niet doorgewerkt wordt, en patiënten onnodig lang moeten wachten, waarin ik in het begin echt heel erg aan moest wennen, heb ik mij nu ook in zoverre weten aan te passen, dat ik dat gevoel niet meer zo sterk heb. Al blijf ik het voor de patiënten soms wel erg vervelend vinden, ze staan vaak tot een uur buiten (lettelijk buiten in de 30 graden) te wachten voordat ze opgehaald worden.
Ook heb ik lokalisaties (plaatsen van een draadje voor/in het tumorweefsel van de borst wat tijdens de OK weg gehaald wordt, hiermee helpen we de chirurg op weg) op de Mammo gezien, was erg leuk en interessant! Mooi systeem gebruiken ze, waardoor je de lokatie zo nauwekeurig mogelijk kunt bepalen. Ook heb ik meerdere shuntogrammen gezien deze week, dit is een onderzoek waarbij de toegang van de shunt (in de onderarm) in beeld gebracht wordt, omdat het verdacht is van een vernauwing. Door middel van contrast kunnen we het gehele traject in beeld brengen om eventuele stenoses af te beelden. Wanneer dit gezien wordt, wordt er een vervolg onderzoek ingepland, wordt dus niet gelijk gedaan.. Ook bij een angio wordt er altijd een 2e onderzoek ingepland.

De afscheids-bbq van een radioloog was erg gezellig! Veel lekker eten, en gezelligheid met elkaar op een strandje. Ook ben ik deze week weer een avond gaan bootcampen, was weer erg lekker en fijn om te doen! Het is zo heerlijk om hier buiten te sporten, en dit keer geen spierpijn gehad!

Geniet van jullie weekend allemaal!

Liefs,
Linn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Halla allemaal, Ik ben Linda Gál, 22 jaar oud. Zit nu in het laatste jaar van mijn duale MBRT opleiding, waarvoor ik binnenkort een minor ga doen in het SEHOS in Curaçao. Via deze blog zou ik jullie graag op de hoogte willen gaan houden!

Actief sinds 15 Dec. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 5582

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Minor in St. Elisabeth Hospital, Curaçao

Landen bezocht: