m´n laatste werkweek.. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linda Gál - WaarBenJij.nu m´n laatste werkweek.. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linda Gál - WaarBenJij.nu

m´n laatste werkweek..

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Februari 2015 | Curaçao, Curaçao

Lieve allemaal!

Inmiddels is mijn laatste werkweek aangebroken..=( De tijd is zo snel gegaan! En wil nog lang niet weg! Zal nu eerst mijn vorige week nog samenvatten:

Het weekend begon met een heel goed feestje op de boot, een soort mini-fuikdag! Wat een heerlijke dag was het met goeie muziek, lekkere drankjes, volop zon en veel gezelligheid! De wat brakke dag hierna ben ik naar Westpunt geweest, en daar alle strandjes bezocht, wat waren ze weer mooi zeg! Wat kent dit eiland mooie plekjes.. Ook ben ik naar de blauwe kamer geweest, dat is een lichtgevende grot waar je normaal met een bootje naartoe wordt gebracht (alleen toen wij er waren was het precies Captain Goodlife zijn vrije dag dus gingen we zelf met de kano). Eenmaal aangekomen bij de plek, zagen we geen boei om de kano vast te leggen, we hebben hem toen op de berg moeten trekken, was een hele belevenis, en toen nog de grot in.. Je moest nog ongeveer 3 meter onderwater zwemmen om erin te kunnen komen. De zee was alleen erg wild waardoor het zeewater er constant tegenaan klapte, en je meegesleurd werd. Ik durfde echt niet te gaan, bang dat ik keihard tegen de bovenkant zou komen. Na zo'n 15 min twijfelen ben ik toen toch gegaan, en jaa hoor boem met m'n hoofd tegen de bovenkant aan.. Maar goed ik was in de grot. Echt genieten kon ik er niet van, doordat het water steeds tegen de ingang van de grot klapte was de druk steeds anders, had last van m'n oren en hoofd.. Ik ben er snel weer uitgegaan, pff niks voor mij dit! Maar heb het gedaan. Was blij toen ik weer in de kano zat, en de armspieren werden ook gelijk getraind door terug tegenwind in te kanoën!

Het was ook weer een leuke werkweek. Alleen de eerste dag ben ik ziek naar huis gegaan, buikgriep scheen om dat moment te heersen velen hadden er last van, de helft van m'n huisgenoten lag ziek op bed en nu mocht ik er ook aan geloven, gelukkig ging het na liters cola drinken weer een stuk beter en ben ik de volgende dag weer gewoon gaan werken! Heb toen gelijk twee PTA's steriel gestaan! De eerste was gelijk weer uitdagend voor mij, met veel verschillende voerdraden en ballonkatheters. Ik moest alleen wat lang op de radioloog wachten terwijl ik al helemaal klaarstond om te kunnen beginnen, heb toen ondertussen een praatje met de patiënt gemaakt, en vragen beantwoord die ze had over het onderzoek. Tijdens het onderzoek moesten we later met een extra lange voerdraad erin, lastig om mee te werken vanwege de lengte en hij werd ook snel stroef. Je moet daarom altijd een nat gaasje in handbereik hebben om hem daarmee nat te kunnen maken, zodat je makkelijker de katheter weer terug kunt trekken. Een leer les voor de volgende keer! En wat ik ook nog steeds wel moeilijk vind is wanneer je een lange voerdraad terug trekt, hoe je hem het beste aan kunt pakken en terug op je tafel legt. Want het is het fijnst om hem in de omhulsel terug te hebben maar dat lukt je vaak niet snel genoeg. Maar oefenen baart kunst! Na het onderzoek heb ik de plaatjes aan de patiënt laten zien, vooraf en na het onderzoek. Ze was erg dankbaar, ondanks de pijn die ze voelde met het dotteren. Ik mocht toen de sheet eruit halen en afdrukken, maar ik drukte blijkbaar niet op de juiste plek waardoor het bloed eruit bleef stomen, ik riep toen direct om hulp, de verpleegkundige heeft het toen van mij over genomen.

Ook heb ik twee diensten meegelopen, eentje van 15:00-23:00, en een van 11:30-20:00uur. Vond het erg leuk om mee te maken! Heb zelf tijdens de diensten ook heel veel zelf kunnen doen, zoals patiënten op de SEH, en instellen op de CT. Hierbij deed mijn collega vaak het administratieve gedeelte op de computer, onderzoek inplannen etc. En ik de patiënt. Verliep allemaal erg goed, fijne samenwerking gehad!

En toen was het weer weekend! Wat vrijdagavond met een feestje bij Kokomo beach begon, en zondag eindigde met een heerlijk dagje naar klein Curacao! Wat een mooi strand zeg! Ook hebben we er gesnorkeld, wat apart zeg zo'n wereld onder water, heb er echt van genoten zulke mooie en aparte visjes! En voor het eerst in m'n leven een zeeschildpad gezien! Een onvergetelijke dag!

En nu is mijn laatste week in het SEHOS aangebroken.., waarin ik nog veel angio onderzoeken hoop te zien en te doen. En waarin ik mijn best ga doen om tot een goed en mooi eindresultaat te komen voor deze onvergetelijke en fantastische minor!

Liefs,
Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Halla allemaal, Ik ben Linda Gál, 22 jaar oud. Zit nu in het laatste jaar van mijn duale MBRT opleiding, waarvoor ik binnenkort een minor ga doen in het SEHOS in Curaçao. Via deze blog zou ik jullie graag op de hoogte willen gaan houden!

Actief sinds 15 Dec. 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 5603

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Minor in St. Elisabeth Hospital, Curaçao

Landen bezocht: